Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

VITAMINA D3 – de ce este atât de importantă pentru sănătatea ta

VITAMINA D3 – de ce este atât de importantă pentru sănătatea ta

Vitamina D, cunoscuta si sub numele de „vitamina soarelui”, apartine grupului de vitamine liposolubile. Poate fi format de organismul uman prin lumina directa a soarelui pe piele. Desigur, acest lucru presupune ca soarele sa loveasca pielea pentru durata si intensitatea corespunzatoare, astfel incat depozitele din grasime si tesutul muscular sa fie umplute. Protectia solara, imbracamintea, starea in casa sau vremea rea ​​nu fac viata de zi cu zi atat de usoara. Vara poate fi suficient pentru o aprovizionare de baza pe termen scurt, dar cel tarziu iarna depozitele de vitamina D sunt din nou goale in majoritatea cazurilor. Corpul formeaza aproximativ 90% din necesarul zilnic de vitamina D prin piele. Pe langa aceasta productie endogena, vitamina D poate fi ingerata si prin alimente, in primul rand alimente de origine animala. Totusi, aceasta presupune ca in meniu exista in fiecare zi o multime de peste gras, oua sau chiar cateva portii de branza si unt.

Pentru ce avem nevoie de vitamina D?
Organismul nostru are nevoie de vitamina D, deoarece fara vitamina D numeroase procese metabolice din organism nu pot functiona. Printre altele, este implicat semnificativ in mentinerea sanatatii oaselor, a sistemului imunitar, a functiilor musculare si a functiei sistemului cardiovascular. Numeroase descoperiri arata ca devine din ce in ce mai important si cand vine vorba de anti-imbatranire, deoarece accelereaza reinnoirea celulara si astfel ajuta la regenerarea primelor semne de imbatranire. Influenta asupra greutatii corporale este mentionata frecvent si in legatura cu vitamina D, deoarece lipsa acestei vitamine faciliteaza depozitarea grasimilor si astfel ingreuneaza pierderea in greutate. Toate acestea inseamna: Vitamina D este de mare importanta in echilibrul nutritional al organismului si o deficienta are efecte notabile asupra sanatatii si bunastarii.

Cine ar trebui sa ia vitamina D?
Practic, vitamina D este importanta pentru toata lumea. Cu toate acestea, exista anumite grupuri care prezinta un risc ridicat de deficit de vitamina D si, prin urmare, ar trebui sa asigure un aport crescut. Acestea includ, de exemplu, persoanele care au o dieta vegetariana si vegana, deoarece consuma putine alimente de origine animala sau deloc. Oamenii in varsta se numara printre ei, deoarece sunt mai rar afara si pielea lor este, prin urmare, mai putin expusa la soare, in special la radiatii UV-B. Bebelusii si copiii mici ar trebui, de asemenea, sa se asigure ca primesc suficienta vitamina D, deoarece aceasta asigura o dezvoltare sanatoasa a oaselor si, prin urmare, cresterea si contribuie semnificativ la construirea unui sistem imunitar stabil. ‍

Cum devine vizibila o deficienta de vitamina D?
Simptomele posibile sunt:
-Depresie sau stari depresive
-Afectiuni gastrointestinale
-oboseala
-tulburari de somn si adormire
-senzatie crescuta de foame
-lipsa de concentrare
-crampe la picioare
-dureri osoase
-Dureri musculare
-probleme ale pielii
-ameteala
-maini sau picioare reci
-Pierderea poftei de mancare – ganditi-va si la acest lucru la copii
susceptibilitate crescuta la infectii
-„garait de dimineata”
-migrena
-absentare
-halucinatii
-dureri de crestere
-alergie la soare
-alergii
-unghiile casante
-tinitus
-arsuri la stomac
O lista destul de lunga. Dar asta nu este tot: numerosi oameni de stiinta renumiti au fost de multa vreme convinsi ca vitamina D ar putea fi folosita pentru prevenirea si tratarea unor boli bine-cunoscute pe scara larga.

Cat de mare ar trebui sa fie continutul de vitamina D din organism si cum il pot obtine?
Recomandarea noastra este o valoare a vitaminei D intre 60 si 80 ng/ml, masurata in nanograme de vitamina D per mililitru de sange.

Exista mai multe modalitati de a obtine aceasta valoare:
1. Daca simtiti deficit, luati o capsula de vitamina D3 pe zi „ca masura de precautie”.
de 4000 UI (Unitati Internationale).
2. Determinati nivelul de vitamina D din sange – valoarea se numeste 25-OH vitamina D.
Cu aceste cunostinte, salariul ideal poate fi apoi construit in consecinta si verificat printr-un nou test de sange.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *