Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

Stresul si sanatatea mintala

Stresul si sanatatea mintala

Ce este mai exact stresul? Stresul este un raspuns biologic care face ca hormonii (substante chimice ale creierului) sa treaca prin corp. Acesti hormoni te fac sa transpiri, sa respiri mai repede si sa-ti incordezi muschii. Numit uneori „lupta sau fugi”, raspunsul la stres este un sistem de alarma incorporat care va pregateste corpul sa ia masuri – sau sa paraseasca scena.
Stresul si sanatatea mintala
Stresul este un raspuns normal la presiunile sau solicitarile exterioare, iar dozele mici de stres ii ajuta pe oameni sa ramana concentrati, sa respecte termenele limita si sa faca fata situatiilor dificile. Cand stresul este frecvent sau prelungit, totusi, riscul de probleme de sanatate mintala creste. Stresul pe termen lung creste riscul de depresie, anxietate si consumul de substante nocive, precum si probleme medicale, cum ar fi dureri si dureri, probleme digestive si chiar boli de inima. De asemenea, functioneaza in sens invers: problemele de sanatate mintala va fac mai putin capabil sa faca fata stresului.

Sursele obisnuite de stres includ un mediu fizic provocator (cum ar fi un spatiu de locuit nesigur), relatiile, munca, problemele financiare si schimbari majore in viata. Desigur, este posibil sa aveti si alte surse de stres care reflecta tiparul unic al vietii tale.

Viata moderna pune stres in calea tuturor. Deci, de unde stii daca stresul este o problema pentru tine? Tabelul de mai jos enumera cateva simptome care trebuie urmarite. Acordati o atentie deosebita daca observati ca aceste simptome apar mai des decat de obicei.

Simptome de gandire

-Dificultate de gandire sau concentrare
-Probleme de memorie
-Negativitate sau lipsa de incredere in sine
-Ingrijorare constanta
-Dificultate in luarea deciziilor

Simptome emotionale

-Nervozitate, incapacitate de relaxare
-Frica sau anxietatea
-Tristete sau vinovatie
-Moralul scazut
-Te simti fara speranta sau neajutorat

Simptome fizice

-Dureri de cap, tensiune musculara, alte dureri fizice
-Probleme digestive
-Ritmul cardiac rapid
-Tensiune arteriala crescuta
-Oboseala
-Pierderea apetitului sexual

Simptome comportamentale

-Modificari ale tiparelor de alimentatie sau de somn
-Retragere sociala
-Obiceiuri nervoase, cum ar fi muscatul unghiilor
-Utilizarea crescuta a substantelor
-Neglijarea responsabilitatilor familiale sau profesionale

Viata Sandwich
Aproximativ unul din 10 parinti apartine „generatiei sandwich” – oameni care se ingrijesc atat de copii, cat si de batrani – si petrec de obicei trei ore pe zi pentru sarcinile de ingrijire. Nu este surprinzator, astfel de indatoriri duble creeaza un stres suplimentar. daca te afli in aceasta situatie si ai alti membri ai familiei care pot face un pas, tine intalniri de familie pentru a discuta si a atribui sarcini, astfel incat responsabilitatea sa nu tina singur. La fel de important, programeaza-ti timp liber „duty-free” cu persoanele in varsta carora le ai grija, astfel incat sa obtii o pauza fizica si psihica din lista ta de lucruri de facut.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *