Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

Sfaturi pentru o viata sanatoasa pentru inima

Sfaturi pentru o viata sanatoasa pentru inima

Stiati ca o viata sanatoasa pentru inima ar putea preveni pana la 80% din cazurile de boli de inima premature si accident vascular cerebral? Suna grozav, dar ce inseamna viata sanatoasa pentru inima? Viata sanatoasa pentru inima implica intelegerea riscului, luarea unor alegeri sanatoase si luarea de masuri pentru a reduce sansele de a dezvolta boli de inima.

Intelegerea riscurilor dvs
Factorii care cresc riscul de boli de inima includ:
• tensiune arteriala crescuta
• colesterol ridicat
• avand diabet sau prediabet
• a fi supraponderali sau obezi
• fumatul
• a fi inactiv fizic
• obiceiuri alimentare nesanatoase
• 45 de ani sau mai mult pentru barbati sau 55 de ani sau mai mult pentru femei
• antecedente familiale de boli cardiace precoce (un tata sau un frate diagnosticat inainte de 55 de ani sau o mama sau o sora diagnosticata inainte de 65 de ani)
• antecedente de preeclampsie (crestere brusca a tensiunii arteriale impreuna cu prea multe proteine ​​in urina in timpul sarcinii) Fiecare factor de risc creste sansa de a dezvolta boli de inima. Cu cat o persoana are mai multi factori de risc, cu atat riscul este mai mare. Unii factori de risc, cum ar fi varsta si istoricul medical familial, sunt in afara controlului nostru, asa ca este deosebit de important sa ii controlam pe cei pe care ii putem controla.
Mancare sanatoasa pentru inima
Iata cateva sfaturi care va vor ajuta sa faceti alegeri alimentare mai sanatoase:
• Limitati cantitatea de alimente procesate pe care le consumati.
• Selectati fructe si legume viu colorate si includeti o varietate
dintre ei la fiecare masa.
• Mananca alimente bogate in proteine, cum ar fi peste, carne slaba, oua, nuci, seminte, produse din soia si leguminoase.
• Alegeti uleiuri si alimente bogate in grasimi mononesaturate si polinesaturate, cum ar fi uleiurile vegetale (nu de cocos sau palmier), nuci (migdale, nuci, nuci de pin), avocado, tofu.
• Alegeti mai des cerealele integrale.
• Alegeti produse lactate fara grasimi sau cu continut scazut de grasimi.
• Alegeti grasimi sanatoase pe baza de plante, cum ar fi uleiul de masline sau uleiul de canola, in loc de grasimi animale, cum ar fi untul.
• Umpleti jumatate din farfurie cu legume si/sau fructe, un sfert din farfurie cu alimente din cereale integrale si un sfert din farfurie cu alimente proteice.
Activitate sanatoasa pentru inima
Exista patru tipuri principale de activitate fizica: aeroba, intindere, intarire musculara si intarire a oaselor. Activitatea aeroba este tipul care ofera cel mai mare beneficiu inimii si plamanilor. Orice nivel de activitate aeroba – usoara, moderata sau viguroasa – va poate aduce beneficii inimii, dar activitatea aeroba de intensitate moderata si viguroasa efectuata in mod regulat va intareste muschiul inimii si imbunatateste capacitatea inimii de a pompa sange in plamani si in tot corpul. . Acest lucru asigura un flux sanguin mai mare catre muschii tai si creste nivelul de oxigen din sange. Exemple de activitati aerobe includ:
• dansul aerobic si dansul de sala
• ciclism, skateboarding, role si sarituri cu coarda
• gradinarit, cum ar fi sapatul si prasitul
• drumetii, mers pe jos, jogging si alergare
• hochei, baschet, fotbal si tenis
• impingerea unui carucior de bacanie in jurul unui magazin
Mentinerea unei greutati sanatoase
O dieta sanatoasa si a fi activ fizic te vor ajuta sa obtii si sa mentii o greutate sanatoasa, dar s-ar putea sa nu fie suficient. Chiar si la o greutate sanatoasa, excesul de grasime in jurul taliei poate creste riscul de hipertensiune arteriala, colesterol ridicat si diabet – probleme de sanatate care contribuie la riscul de a dezvolta boli de inima.
Fumatul si sanatatea
Fumatul si expunerea la fumatul pasiv cresc riscul de a dezvolta boli de inima. Puteti gasi mai multe informatii despre modul in care fumatul afecteaza sanatatea si beneficiile renuntarii in articolul „Tutun: Ce trebuie sa stiti” la pagina 19. Daca fumati si doriti sa renuntati, farmacistii dumneavoastra de la London Drugs va pot sfatui cu privire la produse si strategii. care va poate creste sansele de a renunta cu succes.
Gestionarea stresului
Stresul poate creste riscul de boli de inima, precum si poate duce la anxietate si depresie. Dar practicarea tehnicilor de relaxare, cum ar fi yoga si tai chi, pentru doar cateva minute in fiecare zi, va poate ajuta sa va gestionati stresul intr-un mod sanatos.
Boala cardiaca este o problema foarte frecventa, dar aveti puterea de a va reduce riscul facand unele alegeri sanatoase pentru inima.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *