Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

Ochi sanatosi si puternici: cu ce sa-i hranesti pentru a te bucura de o vedere buna

Ochi sanatosi si puternici: cu ce sa-i hranesti pentru a te bucura de o vedere buna

Sindromul ochiului uscat, ochi cu crestere rapida si sensibili, vedere afectata… Acestea sunt doar cateva motive pentru care trebuie sa avem mai multa grija de ochii nostri, poate cel mai important organ senzorial uman, care furnizeaza pana la 80% din toate informatiile.

Motivele pierderii vederii pot fi multe: munca obositoare, lumina soarelui daunatoare, alimentatia deficitara, lipsa oligoelementelor si vitaminelor esentiale, oboseala, stres, chiar si aer prea uscat in mediu. Cand vederea este afectata, experimentam tot mai mult disconfort care poate duce in cele din urma la o varietate de boli si infectii cronice ale ochilor si, in cele din urma, la o vedere complet afectata.

Deci, ce ar trebui sa faceti pentru a va ingriji ochii si a va mentine o vedere buna?

Unul dintre cele mai importante lucruri este sa va protejati ochii de supraintindere. De asemenea, trebuie evitata lumina directa a soarelui si nu trebuie uitata o dieta completa.

Retineti cateva dintre cele mai importante substante pe care ochii nostri le plac in mod special: luteina, acizii grasi omega-3, vitaminele A si B2 si zinc.

Luteina este un antioxidant foarte puternic care protejeaza partea centrala a retinei de razele UV daunatoare si este, de asemenea, responsabila pentru acuitatea vizuala. Daca concentratia organismului scade si scade protectia retinei ochiului, in timp se pot dezvolta cataracta si degenerarea maculara. Din pacate, cu alimente obtinem doar o cantitate foarte mica de luteina – 1,5 mg. Efectul protector este observat la o doza de cel putin 6 mg, iar studiile clinice au aratat ca niveluri mai mari de luteina (30 mg pe zi) duc la niveluri mai mari de luteina.

Studiile au aratat ca cantitati adecvate de acizi grasi omega-3 – in special EPR si DHR – ajuta la prevenirea slabiciunii muschilor oculari, la reducerea riscului de glaucom si la prevenirea dezvoltarii sindromului de ochi uscat. Retineti, totusi, ca pentru a experimenta un efect pozitiv asupra functiei vizuale, ar trebui sa consumati cel putin 250 mg de acizi grasi omega-3 DHR pe zi, deoarece aceste tipuri de acizi sunt cele mai benefice pentru retina ochiului.

Vitaminele A si B2 sunt necesare pentru a preveni sindromul de ochi uscat, inflamatia globului ocular, a conjunctivei, precum si hipersensibilitatea si senzatia de mancarime sau arsura in ochi. Alaturi de aceste vitamine, se recomanda utilizarea zincului: nu numai ca ajuta la absorbtia lor mai eficienta, ci si protejeaza retina, inhiba procesele sale degenerative si participa la formarea pigmentilor vizuali in retina.

Este recomandat sa va suplimentati organismul cu aceste substante nu numai atunci cand observati tulburari de vedere, ci si atunci cand petreceti mult timp la un computer, televizor sau dispozitiv mobil si lucrati cu multa sarguinta, ceea ce are ca rezultat oboseala mai rapida a ochilor.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *