Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

Obiceiuri sanatoase care iti vor multumi sufletul

Obiceiuri sanatoase care iti vor multumi sufletul

In cazul de astazi, ne vom concentra asupra psihicului nostru, pentru ca si acesta trebuie sa fie intr-o dispozitie potrivita, sa primeasca un impuls si ingrijire. Prin urmare, ne vom uita la ce obiceiuri sa incorporam in viata noastra pentru a ne simti mai bine si pe care sa le eliminam.

Obiceiuri sanatoase care ne vor ajuta sa fim mai fericiti
Calmeaza-ti mintea si mediteaza
Meditatia este o modalitate grozava de a te relaxa, de a te concentra, de a fi aici si acum. Daca sunteti nou in meditatie, incercati cateva dintre videoclipurile online sau aplicatiile la indemana:

Hear and Now – exercitii de respiratie linistitoare care sunt grozave chiar si pentru situatii dificile.
Mindfulness – diverse inregistrari de meditatie pe care le poti adapta nevoilor tale.
Calmio – o aplicatie care te va ghida treptat prin lumea meditatiei prin exercitii zilnice.
Relax Melody: Sleep & Yoga – sunete linistitoare pe care le poti alege si amesteca in functie de starea ta actuala.
Urmati regimul obisnuit
Adormi si trezeste-te in acelasi timp. Mananca regulat, bucura-te de miscare si odihna in timpul zilei si de pauze regulate la locul de munca. Ridica-te, intinde-te, exerseaza-ti ochii. De foarte multe ori ne concentram doar pe distante scurte (pe monitorul computerului, afisajul telefonului) si astfel comutam doar unii dintre muschii ochiului, in timp ce ceilalti slabesc. Asa ca incercati sa priviti in departare la fiecare pauza de lucru pentru a va usura vederea. Amintiti-va ca o rutina sanatoasa aduce stabilitate si un sentiment de siguranta la viata.

Ai o problema cu amanarea? Iata cativa ajutoare care sa-si ia ramas bun de la ea:

Forest: Ramai concentrat – odata cu ea, padurea va creste incet pe ecranul telefonului tau, dar numai atunci cand lucrezi concentrat.
AppBlock – opreste toate notificarile pentru o perioada de timp stabilita, de indata ce incepeti lucrul, le pune din nou in functiune.
Descopera magia hygge-ului
Hygge este un stil de viata din Danemarca, care ii ajuta pe oameni sa se „integreze bine” in treburile lor de zi cu zi preferate. Este intr-adevar despre crearea atmosferei si a dispozitiei personale potrivite. Incercati de exemplu:

Lumanari si lumini – Cui nu i-ar placea lumina linistitoare a lumanarilor, lampa cu aroma, luminile decorative, felinarele sau semineul trosnind.
Snuggle – sosete calde, patura plina, perne umflate sau puloverul tau preferat – ghemuieste-te in ele, bea ceasca ta de ceai preferata si relaxeaza-te.
Mancare si bautura buna – Incantati-va papilele gustative cu cacao, ciocolata sau alte gustari sanatoase. Sunt dulciurile care trezesc sentimente foarte placute in oameni.
Luati in considerare bioritmurile corpului
Stramosii nostri si-au derivat ritmul zilnic din lumina zilei. Din punct de vedere antropologic, mai avem aceste informatii „in sistemul nostru”. De aceea este important sa fim in armonie cu bioritmurile noastre naturale umane. Dimineata, du-te la balcon, gradina sau arunca o privire pe fereastra si lasa lumina zilei asupra ta – acest lucru va semnala corpului ca ar trebui sa fie activ. Seara, evitati sa va culcati pe ecranele computerelor, telefoanele mobile si ecranele care emit asa-numita lumina albastra, ceea ce ne ingreuneaza sa adormim.

De asemenea, luati in considerare culoarea luminii pe care o utilizati acasa. Lumina alba stralucitoare ar trebui sa fie mai ales in birourile si incaperile in care suntem activi. Lumina galbena slaba acolo unde vrem sa ne relaxam, iar in dormitor ar trebui sa avem cele mai putin intense surse de lumina, in ton de galben, si ideal sub forma de lampi si lampi, deci fara iluminare pe tavan. Vei vedea ca astfel iti vei sustine frumos bioritmurile naturale si nu vei bloca productia de melatonina (hormonul somnului).

Creati-va ritualurile de seara
La sfarsitul zilei, faceti o recapitulare. In fiecare seara inainte de a adormi, incearca sa te lauzi cu cel putin 5 lucruri pe care le-ai reusit in acea zi si de care esti mandru. In acelasi mod, poti lasa deoparte gandurile si emotiile negative care s-au acumulat in tine si, de exemplu, le poti spala simbolic sub dus sau in baia de curatare de seara. Scrierea propriului jurnal este, desigur, un instrument excelent pentru a ne filtra emotiile. Incredeti-va problemele de hartie si vedeti cat de usurat sunteti.
Obiceiuri fara de care vei fi mai fericit
Control imediat al notificarilor si e-mailurilor
Bip de alerta, mesaj, e-mail? Alergi sa-l vezi acum? Atunci nu o face. O persoana dureaza aproximativ 20 de minute pentru a se putea concentra pe deplin asupra sarcinii din nou datorita notificarii. Si ca urmare a acestui obicei, te vei simti in cele din urma coplesit, coplesit si iritat.

Urmariti seriale, emisiuni si filme provocatoare inainte de a adormi
Ar trebui pur si simplu sa ne odihnim inainte de a merge la culcare. Asa ca nu te uita la filme tensionate emotional, solicitante sau de actiune inainte de a adormi. Ne vor distrage atentia si chiar pot crea starea de spirit. Deci este evident ca vom adormi mai rau si probabil ca nici visele noastre nu vor fi complet confortabile. Daca nu iti poti imagina inainte de culcare fara televizor, alege emisiuni macar placute si fara conflicte.

Adormi cu capul greu
Ai multe ganduri sau emotii negative in cap inainte de a merge la culcare? Incearca sa te calmezi. De exemplu, meditatia sau exercitiile de respiratie mentionate mai sus va pot ajuta in acest sens. Und daca tot nu vine somnul, incearca unul dintre ajutoarele naturale sau incalzeste o cana de lapte cu scortisoara.

Amanarea alimentelor chiar si atunci cand stomacul bubuie
Foamea si starea de spirit sub caine merg mana in mana. Cand nivelul zaharului din sange scade, de exemplu, hormonul cortizol, numit hormonul stresului, incepe sa fie eliberat in organism. Asa ca, daca lasi deoparte mancarea, chiar si atunci cand mori de foame, vei incepe sa fii iritat, obosit si otravit.

Citirea stirilor negative
Mai ales in zilele noastre si in ultimii ani, majoritatea mass-media si stirile sunt mai mult o cronica neagra. Desigur, daca cititi, ascultati sau urmariti o multime de stiri negative in fiecare zi, acestea nu vor avea un impact foarte bun asupra psihicului vostru. Absorbtia unor astfel de informatii duce si la agresivitate, furie si iritabilitate. Ca nu exista vesti bune in lume? Asadar, iata sfatul nostru – pe portalul de Stiri pozitive le vei gasi doar pe cele frumoase, din Cehia si din toata lumea!

 

Speram ca veti lua la inima sfaturile noastre si va veti bucura de el in fiecare zi. ❤️

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *