Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

Ghidul tau pentru vitamine, minerale si produse naturale de sanatate

Ghidul tau pentru vitamine, minerale si produse naturale de sanatate

Vitaminele sunt substante organice, ceea ce inseamna ca provin din surse vii – plante si animale – si fiecare vitamina are un rol special de jucat in mentinerea sanatatii corpului nostru. Unele vitamine sunt solubile in apa (vitaminele C si vitaminele complexului B), iar altele sunt solubile in grasimi (vitaminele A, D, E si K). Vitaminele solubile in apa sunt absorbite cu usurinta de organism, iar oricare dintre aceste vitamine care este luata si nu este utilizata imediat este excretata rapid in urina. Aceasta inseamna ca trebuie sa obtinem un aport proaspat din aceste vitamine in mod regulat. Vitaminele liposolubile sunt dizolvate in grasimi. Spre deosebire de vitaminele solubile in apa, cantitatile in exces de vitamine solubile in grasimi sunt stocate in organism si pot atinge niveluri toxice. Unele vitamine, cum ar fi vitaminele A, C si E, sunt denumite antioxidanti. Antioxidantii pot preveni sau intarzia unele tipuri de leziuni celulare si au fost creditati cu multe beneficii pentru sanatate. Mineralele sunt substante anorganice care se gasesc in apa si sol. Corpul nostru are nevoie de mai multe minerale (cum ar fi calciu, sodiu si potasiu), dar doar cantitati foarte mici de altele (inclusiv cupru, iod si zinc).

“ Vitaminele sunt substante organice, ceea ce inseamna ca provin din surse vii – plante si animale – si fiecare vitamina are un rol special de jucat in mentinerea sanatatii corpului nostru. Unele vitamine sunt solubile in apa (vitaminele C si vitaminele complexului B), iar altele sunt solubile in grasimi (vitaminele A, D, E si K). ”

Urmatoarele de mai jos explica cateva dintre modurile in care vitaminele si mineralele functioneaza pentru a ne mentine corpul sanatos si functional corespunzator:

Vitamina A (retinol)
• Protejeaza ochiul; necesare vederii
• Ajuta la mentinerea sanatatii pielii, tesuturilor, oaselor si sistemului imunitar
Vitamina B1 (tiamina)
• Transforma alimentele in energie
• Necesar pentru functionarea sanatoasa a sangelui, creierului, pielii, parului, muschilor, creierului si nervilor
Vitamina B2 (riboflavina)
• Transforma alimentele in energie
• Necesar pentru sange, creier, piele si par sanatosi
Vitamina B3
(niacina, acid nicotinic)
• Transforma alimentele in energie
• Necesar pentru functionarea sanatoasa a celulelor sanguine, a pielii, a creierului si a nervilor
Vitamina B5 (acid pantotenic)
• Transforma alimentele in energie
• Ajuta la producerea substantelor necesare corpului: lipide (grasimi), neurotransmitatori, hormoni steroizi si hemoglobina
Vitamina B6 (piridoxina)
• Poate reduce riscul de boli de inima
• Ajuta la reglarea somnului, a apetitului si a dispozitiei
• Necesar pentru producerea de celule sanguine
• Influenteaza sistemul imunitar si capacitatea cognitiva
Vitamina B7 (biotina)
• Transforma alimentele in energie
• Necesar pentru un par si unghii sanatoase
• Sprijina o sarcina sanatoasa
• Ajuta la gestionarea nivelului de glucoza (zahar) din sange
Vitamina B9 (acid folic, folat, folacin)
• Vital pentru crearea de noi celule
• Ajuta la prevenirea malformatiilor congenitale ale creierului si coloanei vertebrale atunci cand sunt luate la inceputul sarcinii
• Poate reduce riscul de boli de inima, cancer de colon si cancer de san
Vitamina B12 (cobalamina)
• Poate reduce riscul de boli de inima
• Ajuta la formarea de noi celule
• Protejeaza celulele nervoase
Vitamina C (acid ascorbic)
• Protejeaza impotriva deteriorarii celulare
• Scade riscul unor tipuri de cancer
• Intareste sistemul imunitar
• Ajuta la producerea de colagen (necesar pentru vindecarea ranilor)
• Utilizarea pe termen lung a suplimentelor de vitamina C poate proteja impotriva cataractei
Vitamina D (calciferol)
• Ajuta la intarirea oaselor si a dintilor
• Suplimentele pot reduce fracturile non-coloana vertebrala
Vitamina E (alfa tocoferol)
• Protejeaza impotriva deteriorarii celulare
• Protejeaza vitamina A si anumite lipide (grasimi) impotriva daunelor
• Dietele bogate in vitamina E pot ajuta la prevenirea bolii Alzheimer
Vitamina K (filochinona)
• Necesar pentru coagularea sangelui
• Poate ajuta la prevenirea fracturilor

Distribuie acest articol

Comentariu (1)

  • Test Răspunde

    Super!

    ianuarie 5, 2022 at 6:22 am

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *