Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

Diabetul si sanatatea inimii

Diabetul si sanatatea inimii

Persoanele cu diabet zaharat au mai multe sanse de a dezvolta boli de inima sau de a avea un accident vascular cerebral decat persoanele fara diabet si sunt mai predispuse sa dezvolte aceste probleme la o varsta mai frageda.
Acest lucru se datoreaza, cel putin partial, faptului ca nivelurile ridicate de glucoza din sange (zahar din sange) pot deteriora vasele de sange, precum si nervii care controleaza inima si vasele de sange. In plus, persoanele cu diabet au adesea o serie de alti factori de risc care cresc sansele de a dezvolta boli de inima. Acesti factori de risc includ supraponderalitatea (mai ales daca excesul de grasime se gaseste in jurul taliei), hipertensiunea arteriala, colesterolul crescut, inactivitatea si fumatul sau folosirea altor produse din tutun. A avea antecedente familiale de boli de inima sau accident vascular cerebral creste, de asemenea, riscul. Deoarece nu putem face nimic in legatura cu istoria familiei noastre, este si mai important sa luam masuri pentru a minimiza acesti factori de risc pe care ii putem controla.
Reducerea riscului dvs
Din fericire, va puteti reduce riscul de a dezvolta boli de inima sau de a avea un accident vascular cerebral luand masuri pentru a va gestiona glicemia, monitorizandu-va sanatatea si luand alegeri intelepte pentru stilul de viata. Iata cateva indrumari care va vor ajuta.
Consumul de alcool: Daca consumati alcool, consultati-va medicul pentru a va asigura ca este in regula sa faceti acest lucru. Alcoolul creste tensiunea arteriala interferand cu fluxul de sange catre si dinspre inima si poate afecta nivelul de glucoza din sange. Daca medicul dumneavoastra va spune ca este in regula sa beti alcool, faceti acest lucru cu moderatie.
Glicemia: urmariti un nivel de A1C de 7% sau mai putin, urmand planul dumneavoastra de gestionare a diabetului.
Tensiunea arteriala: Testati-va tensiunea arteriala in mod regulat pentru a va asigura ca se incadreaza in intervalul stabilit de echipa dvs. de asistenta medicala pentru dvs. si verificati-o profesional de fiecare data cand vizitati furnizorul de asistenta medicala.
Colesterol: colesterolul LDL (numit uneori colesterol „rau”) creste riscul de aparitie a problemelor cardiace. Urmariti-va sa va mentineti sub 2,0 mmol/L. Pentru a va limita colesterolul LDL si pentru a va creste colesterolul HDL („bun”), limitati cantitatea de grasimi animale pe care o consumati si mancati mai multe alimente pe baza de plante. Trigliceridele, un alt tip de grasime din sange legate de colesterol, pot creste, de asemenea, riscul de boli de inima. Consultati-va cu echipa de asistenta medicala pentru a afla in ce interval ar trebui sa fie trigliceridele si verificati periodic nivelurile de trigliceride pentru a va asigura ca sunt in acel interval.
Fumatul: nicotina din tutun determina ingustarea vaselor de sange, ceea ce creste tensiunea arteriala. De asemenea, fumatul face ca medicamentele pentru tensiunea arteriala sa fie mai putin eficiente. Daca sunteti fumator si aveti nevoie de ajutor pentru a renunta, farmacistii dumneavoastra London Drugs va pot ajuta cu sfaturi si produse pentru renuntarea la fumat care va pot ajuta sa renuntati cu succes.
Stresul: stresul poate afecta atat tensiunea arteriala, cat si glicemia. Invata sa gestionezi stresul intr-un mod sanatos. Unele optiuni includ socializarea, a fi activ fizic, a asculta muzica linistitoare si a te angaja intr-un hobby care iti place. Practicarea tehnicilor de relaxare pentru doar cateva minute in fiecare zi va poate ajuta, de asemenea, sa va gestionati stresul intr-un mod sanatos.
Tehnicile utile de relaxare includ:
Yoga si tai chi sunt arte stravechi care combina respiratia ritmica cu posturile sau miscarile curgatoare. Ele ofera o concentrare mentala care este calmanta si va poate distrage atentia de la gandurile suparatoare.
Meditatia atenta presupune sa stai confortabil si sa-ti concentrezi atentia asupra respiratiei tale si asupra momentului prezent. Nu-ti lasa mintea sa se deplaseze catre alt moment sau loc sau catre lucruri care te preocupa. Cercetarile arata ca meditatia atenta poate fi utila in ameliorarea anxietatii, depresiei si durerii.
Imaginile ghidate implica amintirea imaginilor cu locuri sau experiente pe care le gasiti linistitoare pentru a va ajuta sa va relaxati.
Concentrarea pe respiratie este o tehnica simpla in care va concentrati pe respiratii lungi, lente si adanci si incercati sa va indepartati mintea de gandurile care va distrag atentia.
Scanarea corporala combina relaxarea musculara progresiva cu concentrarea asupra respiratiei. Dupa cateva minute de respiratie profunda, concentreaza-ti mintea pe o parte a corpului sau pe un grup de muschi la un moment dat si elibereaza mental orice tensiune fizica pe care o simti acolo. Cand tensiunea din acel loc se usureaza, mutati-va atentia catre o alta parte a corpului, miscandu-va atentia metodic pana cand v-ati relaxat intregul corp.
Greutate: excesul de greutate poate face mai dificila gestionarea diabetului si poate creste riscul pentru multe probleme de sanatate, inclusiv hipertensiune arteriala si boli de inima. Un plan alimentar sanatos si mai multa activitate fizica ajuta adesea. Excesul de grasime purtat in jurul taliei poate creste riscul de boli de inima chiar si la persoanele care nu sunt supraponderale. Cereti echipei dumneavoastra de asistenta medicala sa va evalueze circumferinta taliei pentru a vedea daca grasimea de pe burta se afla in intervalul sanatos.
Cand modificarile stilului de viata nu sunt suficiente pentru a va reduce riscul, medicul dumneavoastra va poate prescrie medicamente. Este important sa luati medicamentul exact asa cum v-a fost prescris pentru a obtine cele mai multe beneficii de pe urma acestuia.
Gestionarea sanatatii inimii
Boala coronariana este cea mai frecventa forma de boala cardiaca pentru persoanele care traiesc cu diabet. Acest lucru este cauzat de acumularea de placa sau de depozite de colesterol in peretii arterelor coronare. Aceste artere servesc la furnizarea de oxigen si sange catre inima. Cand placa se ingusteaza sau blocheaza arterele, scade fluxul de sange catre inima, ceea ce poate provoca apoi un atac de cord. Daca fluxul de sange catre creier este scazut, poate aparea un accident vascular cerebral.
Adultii cu diabet au aproape de doua ori mai multe sanse de a avea boli de inima sau accident vascular cerebral decat adultii fara diabet. 2 Treptat, glicemia crescuta poate provoca deteriorarea vaselor de sange si a nervilor. Cand vasele de sange sunt slabe, pot deveni scurgeri si susceptibile la acumularea de colesterol. 3 Cu toate acestea, puteti face schimbari astazi pentru a va reduce riscul de a face un atac de cord sau un accident vascular cerebral, cunoscandu-va ABCDEsss 4*.
A – A1C de 7,0% sau mai putin
Acest test de laborator se face la fiecare 3 pana la 6 luni si masoara controlul zaharului din sange.
B – Tensiune arteriala (TA) mai mica de 130/80 mmHg
Sistolica este numarul dvs. de top. Diastolic este numarul tau inferior.
C – Colesterol (colesterol LDL) mai mic de 2,0 mmol/L
Acumularea de LDL (lipoproteine ​​cu densitate joasa) si HDL scazuta (lipoproteine ​​cu densitate mare) creste riscul de atac de cord si accident vascular cerebral.
Droguri
Discutati cu echipa de ingrijire a sanatatii despre medicamente pentru a va reduce riscul de a face un atac de cord sau un accident vascular cerebral.
Exercitii fizice si alimentatie sanatoasa.
Sprijin de autogestionare
Persoanele cu diabet ar trebui sa-si stabileasca obiective personalizate pentru a-si gestiona diabetul.
Screening pentru complicatiile diabetului
Majoritatea persoanelor cu diabet vor avea nevoie de un examen anual al piciorului, o evaluare a rinichilor si un examen oftalmologic.
Fumatul creste riscul de atac de cord si accident vascular cerebral
Daca fumezi, ar trebui sa te lasi.
Cum sa va reduceti riscul de atac de cord si accident vascular cerebral*
Mentine o farfurie sanatoasa.
• Gatiti acasa. Incercati sa limitati alimentele foarte procesate si alimentele de restaurant care sunt bogate in sare, grasimi si zahar.
• Cititi etichetele produselor alimentare. Cautati alimente cu o % valoare zilnica (%DV) mai mica de 5% pentru grasimi, sodiu, zaharuri.
• Faceti o lista de cumparaturi. Acest lucru ajuta la prevenirea cumparaturilor impulsive, va ajuta sa va mentineti bugetul si reduce risipa de alimente.
Exercitiu: Mentinerea activa va ajuta diabetul si inima
Expertii recomanda ca mentinerea activa poate avea beneficii majore pentru diabet, inima si greutate. Este recomandat sa incercati sa obtineti 5*:
• 150 de minute de exercitii aerobice pe saptamana. Aerobic este exercitiul care te face sa respiri mai repede si iti creste ritmul cardiac. de exemplu. mers rapid, inot, dans si mers pe bicicleta.
• Ridicarea greutatilor de 2 pana la 3 ori pe saptamana.
Simptomele bolilor de inima.
Simptomele bolilor de inima pot diferi intre barbati si femei. Semnele pot include:
Durere in piept, inclusiv senzatie de arsura, greutate sau presiune/disconfort in piept
• Disconfort in partea superioara a corpului in brate, gat, umeri, spate sau maxilar
• Dificultati de respiratie
• Ameteli/lesin
• Transpiratie
• Greata

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *