Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

Anxietatea – cum o putem gestiona ?

Anxietatea – cum o putem gestiona ?

Cel mai comun partener in aceste zile este Anxietatea. Cum o putem gestiona ?
Ati auzit zicala ca pana la 99% dintre lucrurile pentru care ne ingrijoram nu se intampla de obicei?

Si totusi, stresul si anxietatea au devenit insotitoare pentru multe dintre vietile noastre de zi cu zi: conform Eurostat, anxietatea ocupa locul al doilea dupa cea mai frecvent diagnosticata tulburare de sanatate mintala in UE si doar reduce depresia.

Lucrul rau este ca depasirea in mod deliberat a acestor lucruri este aproape imposibila. Deci, ce poti face pentru a te bucura din nou de bunastare si de ganduri stralucitoare?

In primul rand, stresul si anxietatea nu sunt doar cuvinte. Aceste lucruri sunt de fapt foarte debilitante pentru organism si pot avea consecinte grave asupra sanatatii noastre. Profesionistii din domeniul sanatatii noteaza ca pur si simplu nu exista niciun corp in lume care sa reziste efectelor stresului si anxietatii pe termen lung: cercetarile au aratat ca stresul intrerupe procesele de vindecare ale organismului si declanseaza diferite inflamatii.

Desi anxietatea este o parte normala si naturala a vietii, care exprima raspunsul organismului la amenintarile externe, ar trebui totusi facuta o distinctie atunci cand ne confruntam cu anxietatea situationala care apare in situatii extreme si cand suntem tulburati de anxietate constanta, cronica. Acesta din urma este periculos prin faptul ca o persoana incepe treptat sa se obisnuiasca si sa se impace cu anxietatea constant suparatoare si chiar o accepta ca parte integranta a vietii.

Anxietatea este cauzata de ingrijorarea constanta, de frica, de o varietate de lucruri care sunt adesea putin probabile, de un sentiment de disperare. Pot aparea, de asemenea, fluctuatii ale dispozitiei, lipsa de concentrare, somn prost, oboseala constanta, hipertensiune arteriala, transpiratie, dificultati de respiratie si crampe stomacale.

Daca observati ca va simtiti anxios des, incercati sa identificati motivele pentru aceasta – s-ar putea sa aveti probleme la locul de munca, in familie, s-ar putea sa aveti un examen important, sau va puteti schimba locul de resedinta. Invata sa-ti asculti corpul si emotiile si gaseste modalitati de a te relaxa, de a reduce anxietatea.

Cu toate acestea, daca ati observat ca suferiti de simptome asemanatoare anxietatii, proasta dispozitie prelungita si un sentiment de lipsa de speranta de mai mult de o luna, nu este nevoie sa asteptati mai mult.

Cand cautati modalitati de a va ajuta, lista ar trebui sa includa mai intai aerul proaspat, lumina, igiena somnului, comunicarea cu animalele. Activitatea fizica regulata si exercitiile aerobice sunt, de asemenea, foarte importante: s-a dovedit stiintific ca organismul uman produce hormoni ai fericirii si ai increderii in sine. Potrivit pentru orice, de la mers pe jos, jogging la mers la sala si dans. Cel mai important, aceste sesiuni ar trebui sa aiba timp regulat de trei pana la cinci ori pe saptamana timp de cel putin o jumatate de ora.

Alimentatia corecta este, de asemenea, foarte importanta pentru bunastarea si bunastarea emotionala: ceea ce mancam ne afecteaza direct nu numai corpul, ci si gandurile si starea mentala. Cercetatorii vorbesc din ce in ce mai mult despre efectele negative ale alimentelor procesate si ale zaharului asupra starii lor psihologice, iar o dieta echilibrata si sanatoasa ar trebui sa fie una dintre cele mai importante componente in combaterea anxietatii. Este recomandat sa includeti in dieta alimente care cresc cantitatea de serotonina, hormonul fericirii. Astfel de produse includ fasole, fructe de padure, ciocolata neagra, peste, nuci si seminte .

Puteti, de asemenea, sa va revigorati mesele cu condimente si ierburi mai exotice, dar mai ales valoroase, adesea denumite „antidepresive naturale”, pentru capacitatea lor de a imbunatati starea de spirit, calitatea somnului si bunastarea generala. Acestea sunt africane, curcumina, baikalokkalok.

Sofranul a fost folosit de multa vreme pentru a imbunatati sanatatea, iar cercetarile de astazi au confirmat beneficiile sale speciale pentru sanatatea umana. Continutul ridicat de vitamina B6 gasit in sofran poate ajuta la buna functionare a sistemului nostru nervos. Sofranul s-a dovedit a fi la fel de eficient ca unele medicamente populare prescrise pentru depresie, prescrise de medici pacientilor.

Un alt extract de plante care are puternice proprietati antioxidante si antiinflamatorii care previn deteriorarea celulelor creierului este curcumina. Capacitatea sa de a reduce procesele inflamatorii din organism ajuta la combaterea tulburarilor de anxietate si la dezvoltarea acestora. De asemenea, curcumina creste nivelul serotoninei, stimuleaza productia de dopamina, are proprietati digestive si sedative care fac somnul mai bun.

Intre timp, extractul de bicalcoca folosit in Orientul Indepartat de mai bine de 2.000 de ani are un efect sedativ mult mai mare decat valeriana. Acest efect este cauzat de un grup special de flavonoide (baicalin, scutellarin, oroxilin), care ajuta la reducerea iritatiei sistemului nervos central si o inhiba. In plus, prizonierul contine melatonina, care ajuta organismul sa lupte impotriva stresului, sa regenereze si sa intareasca sistemul imunitar.

Vitaminele B si magneziul sunt, de asemenea, necesare pentru buna functionare a sistemului nervos. Suficiente din ele in organism ajuta la controlul glandelor suprarenale, care amelioreaza stresul, reduc tensiunea si insomnia.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *