Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

Alimentatie Sanatoasa – Sfaturi esentiale

Alimentatie Sanatoasa – Sfaturi esentiale

Un stil de viata echilibrat nu este atat de greu de mentinut pe cat ai crede. Alimentatia sanatoasa este cel mai important factor de care trebuie sa tii cont pentru ca organismul tau sa fie puternic si plin de energie. Daca nu stii de unde sa incepi, ti-am pregatit cateva sfaturi usor de urmat, indiferent de obiceiurile tale zilnice.
Ce inseamna mancare sanatoasa
De-a lungul timpului, conceptul de mancare sanatoasa s-a mai schimbat, odata cu aparitia studiilor care au venit cu noi informatii. Totusi, „definitia” a ramas intotdeauna aceeasi: alimentatia sanatoasa este cea care ne furnizeaza substantele nutritive de care avem nevoie pentru a ne mentine energia si care permite organismului sa functioneze corect.
Dieta noastra ar trebui sa fie una echilibrata, insa asta nu inseamna neaparat ca trebuie sa mancam putin din toate. Ar trebui sa optam pentru alimente „curate”, neprocesate, combinand macro- si micronutrientii necesari. Trebuie sa ne asiguram ca avem si un aport suficient de apa sau bauturi hidratante, precum ceaiurile, sucurile naturale sau chiar supele.
Piramida alimentelor sanatoase
Americanii sunt obisnuiti de multe generatii cu aceasta piramida care, din pacate, nu este atat de populara si la noi. Cercetatorii si medicii au aranjat alimentele astfel incat sa arate care sunt cele de baza si pe care e bine sa le consumam mai rar.
Astfel, potrivit Harvard School of Public Health, cel mai des trebuie consumate fructele & legumele, cerealele integrale si grasimile sanatoase, precum uleiurile de masline si arahide sau margarina fara acizi grasi trans.
Putin mai sus se afla carnea de pui, curcan si pestele, ouale, nucile, semintele, fasolea si tofu, care ar trebui consumate cu moderatie. Urmeaza branzeturile, de preferat cu un continut scazut de grasimi.
In capul piramidei se regasesc carnea rosie, untul, cerealele rafinate, zaharul si sarea: acestea trebuie consumate cat mai rar.
Macronutrientii pe care trebuie sa ii incluzi in alimentatie
Pana aici toate bune, insa cum mancam sanatos mai exact? Asa cum spuneam mai sus, e nevoie sa combinam corect macronutrientii si micronutrientii. Macro se refera la carbohidrati, proteine si grasimi, de care organismul are cea mai mare nevoie, iar micro sunt vitaminele si mineralele.
Astfel, introdu in alimentatia ta:
carbohidrati: cereale integrale (grau, ovaz, hrisca, orez brun sau salbatic, porumb, bulgur), legume (in special cele verzi), leguminoase (mazare, linte, fasole), fructe
proteine: soia, quinoa, seminte de amaranth (care contin toti aminoacizii esentiali), naut, fasole, seminte de chia, ciuperci, carne de pui, curcan
grasimi: avocado, nuci si alune (si unt produc din acestea), masline, seminte, somon, ton, uleiuri bio
O dieta standard cere ca 45-65% din calorii sa provina din carbohidrati, 20-35% din grasimi si 10-35% din proteine.
Cum te ajuta alimentatia sanatoasa
Fara o alimentatie sanatoasa, organismul uman nu poate functiona corect. Printre cele mai importante beneficii se numara:
mentine sanatatea inimii (pastrarea tensiunii si a nivelului de colesterol la cote normale reduc riscul de boli ale inimii);
mentine sanatatea oaselor si a dintilor (o dieta bogata in calciu si vitamina D pot ajuta la incetinirea pierderii osoase – osteoporoza – asociata imbatranirii);
imbunatateste memoria si sanatatea creierului (boli precum Alzheimer sau dementa pot fi prevenite printr-o alimentatie echilibrata);
se evita diabetul (riscul de a dezvolta diabet de tip 2 scade cu o greutate sanatoasa si o dieta cu un continut scazut de grasimi saturate, dar bogata in fibre);
ofera energie si o stare de bine (atunci cand mananci sanatos, te simti mai energizat, optimist si bine dispus)
Opteaza pentru suplimente alimentare naturale
Sa ai o alimentatie echilibrata poate fi dificil daca ai o viata ocupata si putin timp pentru a-ti planifica mesele in avans. De aceea, e recomandat sa apelezi la suplimente alimentare pentru a te asigura ca organismul functioneaza in parametri normali.
Capsulele de Acai, de exemplu, sunt o solutie potrivita in special daca iti doresti sa scapi de grasime. Acest fruct are proprietati antioxidante, contine fibre, vitaminele B1, B2, B3, C si E, acizi grasi Omega 3, Omega 6 si Omega 9, dar si potasiu si calciu. Consumul regulat poate ajuta la intarirea organismului, creste energia si rezistenta la efort.
Un alt produs bogat in antioxidanti este acidul Alfa Lipoic. Acesta ajuta in neutralizarea radicalilor liberi care contribuie la imbatranire, avand si efecte benefice asupra creierului. Mai mult, contribuie la scaderea greutatii corporale, are un efect energizant, echilibreaza nivelul glicemiei si ajuta organismul sa isi indeplineasca functiile in mod normal.
Nu in ultimul rand, ia in considerare si un produs pe baza de 5-HTP (l-5-Hidroxitriptofan). Avand efect de calmare si relaxare, acesta creste nivelul serotoninei si ajuta in lupta cu insomnia. De asemenea, poate stimula memoria, reduce dependenta de tutun si alcool si regla apetitul alimentar.
Alaturi de exercitii fizice regulate si reducerea nivelului de stres, dieta sanatoasa iti va permite sa te bucuri de viata timp indelungat. Tine cont de piramida alimentelor, concentreaza-te pe macronutrienti si introdu in alimentatie si suplimente pline de beneficii.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *