Get Up to 40% OFF New-Season Styles * Limited time only.

10 Sfaturi de Dieta pentru o Circulatie Sanguina Sanatoasa

10 Sfaturi de Dieta pentru o Circulatie Sanguina Sanatoasa

Va prezentam 10 sfaturi de dieta pentru o circulatie sanguina sanatoasa
Nerecomandat :

1. Saruri . Excesul de sare acumuleaza lichid in organism, crescand tensiunea arteriala. Dieta sa nu trebuie sa depaseasca 3-4 g pe zi. Principalii conservanti utilizati in industria alimentara sunt sarea si zaharul. Daca cumparati mancare preparata, verificati informatiile de pe etichete. Asezonati in mod natural mancarea acasa: ierburi, usturoi, ceapa, ghimbir, ardei iute, turmeric etc.
2. Zahar . ~ 74% din produsele din ambalaj contin zahar. Excesul de glucoza din organism este transformat in grasime. Bogat in zahar in bauturi racoritoare, sucuri, bauturi carbogazoase, conserve de fructe, produse de patiserie, iaurturi dulci, branzeturi, sosuri, inghetata, dulciuri.
3. Produse din cereale rafinate: faina alba, produse din cereale curatate (paine, paste, chifle), orez procesat (alb, prefiert), fulgi de ovaz simplu, cereale pentru micul dejun, terci instant. „Carbohidratii simpli” pot provoca foame, obezitate, diabet si boli cardiovasculare.
4. „Grasimi” (grasimi trans): cartofi prajiti, chipsuri de cartofi, produse de patiserie, aproape toate produsele de cofetarie folosesc grasimi trans. Pielea de pui, carnea grasa, produsele din carne procesata (crnati, sunca, carnati), conservele, fast-food-ul nu ar trebui sa fie in dieta ta. Grasimile trans sunt cele mai periculoase grasimi pentru sanatatea ta. Ele sunt direct legate de riscul de atac de cord. Mananca carne de 2-3 ori pe saptamana. Alege carne slaba (piept de curcan sau pui, carne de iepure, carne de vanat). Evitati mancarurile prajite, prajite, fainate. Inlocuiti uleiurile rafinate cu uleiuri brute presate la rece (masline, seminte de in, canepa, nuci, canola, avocado). Folositi doar pentru salate, nu coaceti pe ele.
5. Produse lactate. Alege iaurturi naturale, smantana, unt fara aditivi (zahar, faina, amidon, coloranti, indulcitori, potentiatori de aroma). Laptele poate fi inlocuit cu lapte vegetal (seminte, nuci).

Recomandate:

6. Cat mai multe legume, fructe si fructe de padure. Cel putin 300 g zilnic. O jumatate de farfurie de salata de legume proaspete trebuie luata la fiecare masa. Alegeti legume si fructe locale de sezon. Iarna, legumele inradacinate, murate sau congelate sunt perfecte. Fructele si fructele de padure sunt o modalitate excelenta de a schimba nevoia de dulceata. Este o sursa de vitamine, minerale si antioxidanti. In sezonul rece, alegeti fructele uscate si fructele de padure congelate.
7. Produse fermentate . Sunt adesea bogate in probiotice si prebiotice, vitamina C, enzime utile pentru circulatia sangelui.
8. Produsele alimentare bogate in fibre ar trebui sa fie in farfurie in fiecare zi: terci de cereale integrale sau alte feluri de mancare (ovaz, hrisca, mei, porumbei bolivieni, orez brun, tarate si, pentru secara toleranta la gluten, orz), linte, fasole, naut, seminte de naut. Fibrele alimentare scad colesterolul, curata intestinele, regleaza glicemia.
9. Alimente care contin „grasimi bune” (polinesaturate). Dieta ar trebui sa fie dominata de produse bogate in acizi grasi polinesaturati Omega 3, care amelioreaza inflamatia vaselor de sange si a intregului organism.
Origine animala: somon, macrou, hering, sardine, pastrav, halibut, sfoara, stiuca, oua de crescatorie. Mancati pestele cat mai des, fierbeti-l, fierbeti-l la abur si gatiti-l.
Origine vegetala: seminte (in, canepa, chia, susan, dovleac, floarea soarelui), nuci (in special nuci) si unt de nuci fara zahar, avocado, masline. De exemplu, extractul de masline este o sursa de antioxidanti. Antioxidantii lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi, reduc procesele inflamatorii din vasele de sange.
Foloseste o grasime stabila pentru prajit – unt topit si ulei de cocos, dar cu moderatie.
10. Apa. Lipsa de apa in organism poate perturba circulatia sangelui. Pentru adulti, se recomanda 30 ml de apa pe kg greutate corporala pe zi. Aceasta inseamna aproximativ 8 pahare. Daca vrei dulceata asezoneaza apa sau ceaiul verde cu scortisoara, extract de radacina de lemn dulce etc.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *